lastminutes: ff twitteren?

Interessante discussie op Travolution over lastminutes op Twitter. Lastminute.com plaatst haar acties sinds enige tijd op Twitter. Zo ook deze Friday Fever aanbieding. Wordt dus ingezet als traffic driver naar de site. Tot nu toe heeft Lastminute.com 99 followers, dus twitteraars die deze aanbiedingen in hun ” berichten” krijgen.

Daarnaast antwoord het team van Lastminute.com ook op vragen van haar ” followers” en geeft adviezen en tips. ” @ben_simpson We’re here to provide you with some ideas and let you know what deals we’re running. As well as being here to chat.” En het commentaar op Travelution “What we hope to do with the lastminute.com Twitter feed is to provide a new way for people to follow our news, deals and updates, rather than to push information. We’re trying to find new ways of talking with our customers and as with all new ventures, a bit of advice and criticism is always welcomed.” Commentaren op de Travelution blog waren met name mbt dat Twitter te ” noisy” is en dat men er waarschijnlijk niet op staat te wachten om tussen alle communicatie aanbiedingen te krijgen.

Veel reisondernemingen hebben nog geen twitter account aangemaakt of vullen hun account nog niet met “tweets” / berichten; TUI,Thomas Cook, Vibeagent, Tripit maar ook Nederlandse partijen als ANWB, Zoover, Sunweb zijn nog niet actief.

Nosun heeft eind vorig jaar een eenmalige (?) actie ondernomen met Twitter, waarop een reis te volgen was op http://twitter.com/nosun en http://www.nosun.nl/live/

Ook Marco Derksen heeft dit beschreven nav zijn vakantie in Finland http://www.upstream.nl/comments.php?id=584_0_1_20_C

Twitter, kortom is een saleskanaal met potentie :-)

Naschrift: Perfect Hotels heeft maandag (15 sept) een speciale promotie, ben benieuwd… “We have ready a promotion for Twitter Ussers!! Starting on monday morning!! www.thePerfecthotels.com

Leave a Reply